Andreassen var i Trondheim som en del av dagligvarekjedens årlige samling for butikksjefer fra hele landet. For første gang, og synlig stolt, tok Andreassen imot prisen på vegne av medarbeiderne sine ved Kiwi Sunde. Dette kommer fram av en pressemelding til Bygdebladet.

– Som å vinne OL. Det er jo helt vanvittig. Konkurransen er knalltøff, og det er så mye hardt arbeid som ligger bak denne prisen. Vi er som et idrettslag på 28 mennesker som akkurat har vunnet OL, sier den ferske vinneren, sier butikksjefen.

Alle medarbeiderne vant en tur til en europeisk storby, i tillegg til at Hanne Andreassen vant et reisegavekort.

Medarbeidere gir en god opplevelse

Takket være sin gode styring og solide tall gjennom mange år, peker Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy på en skyhøy standard. På én ting er det likevel butikken på Sunde skiller seg ut på for å vinne i en knallhard konkurranse:

– Man får rett og slett en skikkelig god følelse når man kommer inn i butikken. Det er veldig god stemning blant medarbeiderne og kundene. Når man forlater butikken igjen, har det vært en fin opplevelse, uttaler Bjørkøy.

Han trekker også frem at butikken alltid scorer høyt i kunde- og medarbeiderundersøkelser, og at Hanne Andreassen er tvers gjennom Kiwi-grønn. To ganger tidligere har butikken hennes blitt kåret til regionvinner, men dette er første gang de stikker av med den største premien av dem alle.

– Hanne er svært opptatt av å utvikle sine medarbeidere. Både hun og resten av gjengen setter kundene først, og det er nok mye av grunnen til at butikken alltid ser helt strålende ut, sier Bjørkøy.

Hardt arbeid gir høy standard

Butikksjef Hanne Andreassen sier selv at det er en sammensveiset og ambisiøs gjeng som er hemmeligheten bak Norges beste Kiwi-butikk. Likevel har ingenting kommet av seg selv:

– Det er årevis med jobb for å skape en god kultur, god stemning og en sammensveisa gjeng. Det sitter i veggene. Jeg får ofte høre fra kundene at det ser ut som vi har det så gøy på jobb og at det kan være dagens høydepunkt å besøke oss, og det er noe av det fineste de kan si.

Hun trekker også frem at det er hardt arbeid, høyt tempo og strenge rutiner som ligger bak dets suksess.

– Vi har satt en skyhøy standard vi skal nå hver eneste dag. Vi evaluerer hele tiden for å finne ut hva vi kan bli bedre på, og så stiller vi enda tøffere krav til oss selv. Vi kan alltid bli bedre, og vi jobber knallhardt for å oppnå det. Akkurat det elsker jeg ved butikksjeflivet – å se at folk bryr seg, jobber hardt for noe, og så oppnår det. Det er slik vi får en butikk der kundene trives og får tak i det de vil ha.