Nå blir det oppstart av FFO igjen – slik blir retningslinjene

Foto:

Fra og med mandag 4. mai starter fotballfritidsordningen i Randaberg opp igjen.

DEL

Det er styret i Randaberg IL Fotball som har bestemt gjenåpningen av tilbudet.

På sin nettside skriver de følgende:

«Den siste tiden har RIL hatt et tett samarbeid med Randaberg Arena og kommunelegen for å se om vi kunne få til en åpning. Det er laget et regelverk som skal gjøre at vi starter FFO innenfor trygge rammer, og vi vil takke Randaberg Arena og kommunelegen for godt samarbeid og gode løsninger.

Under her er de reglene som gjelder. Det er viktig å si at transport vil gå som normalt, at alle må ha med matpakke og egen vannflaske som er merket. Garderobene er stengt, slik at skifte foregår på tribunen, med egne soner for jenter og gutter.»

Videre informerer de om følgende retningslinjer og tiltak:

  • RIL sørger for transport av deltakere fra skoler hvor dette er avtalt. Det vil max være 5 personer i bilen, som har seteplass til 9.
  • Hoveddør til Randaberg Arena blir satt på sensor slik at den går opp automatisk og berøring av overflater utelukkes.
  • Det skal stå en person i hoveddør som sørger for at barna ikke går samlet inn hoveddør eller inn til banen. Avstandsregler overholdes.
  • Alle andre dører som fører inn til banen står helt åpne (dette for å unngå at kontaktflater, dørhåndtak, dører, blir berørt)
  • Alle dører inn til ganger, møterom, kjøkken/kiosk osv blir låst.
  • Deltakere og trenere skifter på tribunen med stor avstand mellom hver deltager. Vi vil likevel oppfordre foreldre at deltagerne skifter hjemme.
  • Deltakere på FFO må ha med egen matpakke og navnet drikkeflaske med vann.
  • HC-toalett blir åpent for at deltakere og trenere. Her vil det være en voksenperson som står vakt. Håndvask overholdes. Det vaskes av på kraner og andre kontaktflater underveis.
  • Hele hallen er tilgjengelig uten at det er skillevegger nede (unngår kontakt flate på skillevegg og bedre kontroll). Dette er en tre ganger større flate enn ved vanlig FFO, og gjør det lettere å overholde avstandsreglene.
  • Hallen åpner og stenger kun for FFO. Ingen andre har adgang.
  • FFO arrangeres normalt 5 dager i uken, med grupper fra 25 til 60 deltagere.
  • RIL vil alltid ha minst 5 ledere tilstede, men vil forsøke å få inn flere.
  • Deltagerne vil få utdelt sin egen ball, som leveres tilbake etter FFO-slutt.
  • Alt utstyr som brukes under FFO, vil kun bli håndtert av lederne, og blir rengjort før og etter hver økt.
  • Viktigheten av håndvask vil bli understreket og ekstraflasker med Antibac satt ut.
  • Aktiviteten vil følge de regler som helsemyndighetene har lagt. Deltagerne vil ikke heade ballen, og det vil ikke være keeper som tar ballen med hendene.
  • Vi vil gjennomføre aktiviteten i grupper på 5 spillere, med 1 leder pr gruppe.
  • Dersom antall deltagere skulle bli for høyt, vil vi likevel ikke slippe flere ut på banen samtidig enn forsvarlig. Da må noen vente mens andre har aktivitet.
  • Det er satt opp sperrebånd som fører alle rett inn i hallen
  • Alle dører/garderober og ganger er låst av
  • Det er automatisk lukking/åpning av ytterdør, deretter er dørene åpne som fører inn til banen.
  • Toaletter er tilgjengelige, toaletter/vasker/vannkraner/dørhåndtak vil bli vasket underveis av oss
  • Alle mål er satt inn til yttervegg og benyttes kun ved behov. Målene blir vasket av etter bruk.
  • Ingen skillevegger vil være nede.
  • Dette betyr at det ikke vil være felles kontakt flater for spillere/trenere/foreldre.
  • Det vil være mulig å skifte på tribunen, vi vasker tribunen etter bruk.
  • Totalt antall personer inne i hallen til enhver tid er veldig redusert.
  • Vi låner ikke ut utstyr til lag eller spillere.
  • Hallen vil kun være åpen for organisert aktivitet, altså stengt for de som bare ønsker å spille litt fotball.
  • Foreldre har lov til å sitte på tribunen for å observere den organiserte aktiviteten (trening/FFO/barnehage/skole) men må følge samme regler.
  • Det er antibac satt ut ved toaletter/inngang og utgang

Artikkeltags